Konsumentvägledare fr v: Stina Johannesson, Anna-Lena Ström, Maria Wiezell

Bor du i något av följande områden kan du få hjälp av oss:


Enskede-Årsta-Vantör, Hägersten-Liljeholmen, Kungsholmen, Norrmalm, Södermalm
08-508 44 220, radgivning@konsumentcentrum.se
Telefontid helgfria vardagar kl 9-11, 13-15. 

Farsta
08-508 18 800, radgivning@konsumentcentrum.se
Telefontid helgfria vardagar kl 9-11, 13-14

Östermalm
08-508 10 999, radgivning@konsumentcentrum.se
Telefontid helgfria onsdagar kl 9-11 och 13-15

Upplands-Bro
08-581 693 23, konsumentvagledning@upplands-bro.se
Telefontid helgfria tisdagar 9-12

Falköping
0515-88 51 09, radgivning@konsumentcentrum.se
Telefontid helgfria måndagar och onsdagar 9-11, 13-15 samt fredagar 9-11

OBS! Rådgivning gäller enbart konsumenter som bor i de uppräknade områdena. Övriga hänvisas till de stadsdelar eller kommuner där ni bor. Hos Konsumentverket kan du se vilka telefonnummer du ska ringa. Var du än bor kan du ringa till Konsumentverkets centrala telefonrådgivning Hallå konsument.

Vill du få råd via nätet kan du även söka information på följande användbara webbplatser:
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Konsumenternas Energimarknadsbyrå
Konsumenternas Försäkringsbyrå
Telekområdgivarna
Allmänna reklamationsnämnden