Sveriges Konsumenter startar ett nytt ungdomsprogram
där unga lär sig om konsumtion och sina rättigheter.

Att vara ung och konsument kan vara jobbigt.
Många unga har svårt att betala sina skulder.
Företag för mycket reklam.
Det kan vara svårt att veta vilka produkter man
behöver eller inte behöver.
Vissa produkter kan vara skadliga
för människan och miljön. 

Sveriges Konsumenter vill hjälpa unga
att bli kunniga konsumenter. 
Till exempel handlar det om att veta
vilka rättigheter unga har när de handlar.
Eller hur unga kan undvika att
bli lurade på internet. 

Därför startar Sveriges Konsumenter ett
nytt ungdomsprogram. 
I ungdomsprogrammet får du lära dig om
dina rättigheter som konsument.
Du får också lära dig att påverka
politiker. 

Vill du vara med i vårt ungdomsprogram?

Du kan få nyhetsbrev när det finns mer information.
Klicka här för att fylla i din mejladress.
Nyhetsbrevet kommer skickas till den mejladressen.
Nyhetsbrevet är inte lättläst.  

Kontakta Elias Aspudd om du har frågor.
Klicka här för att skicka ett mejl till honom.

Sveriges Konsumenter får pengar av Allmänna arvsfonden för att
arbeta med ungdomsprogrammet.