10 steg till ett bättre bemötande Hur vet du att konsumenten förstår vad du vill att hon eller han ska göra? Här är tio steg som skapar trygghet för er båda.
Tips för möte med funktionsnedsatta Här finns länkar till bra information om hur du kan stötta personer med olika behov.
Checklista: Klarspråk eller lättläst? Att skriva begripligt är inte alltid lätt. Här är en checklista med tips på hur du skriver begripligt – och vad som skiljer lättläst från klarspråk.
Checklista för digitala möten Det här kan du tänka på när du planerar ett digitalt möte så att så många som möjligt kan ta del av informationen på ett bra sätt.
Checklista för fysiska möten För att möta krav på tillgänglighet vid ett fysiskt möte gäller det att tänka till lite extra – och att fråga om behov.
Checklista för digital information Hur stor ska texten vara i en presentation och hur vet jag om kontrasten mellan olika färger är tillräckligt bra på en sajt? Stäm av mot checklistan!